OZNAMENI: Server ftp[6].linux.cz podporuje IPv6

Petr Baudis pasky na pasky.ji.cz
Úterý Září 10 20:10:30 CEST 2002

Dear diary, on Tue, Sep 10, 2002 at 03:48:28PM CEST, I got a letter,
where Jan Kasprzak <kas na informatics.muni.cz> told me, that...
> : Kdy se muzeme tesit na www.linux.cz pred IPv6? Novy Apache (2.0.x) uz to
> : umi bez dalsich patchu a jede celkem spolehlive (vcetne virtual hostu,
> : PHP, proste vsechno jak ma byt). Doufam, ze pro navstevniky prichazejici
> : pres IPv6 tam bude nejaky bonus (jako je treba tancujici zelvicka na
> : www.kame.net :-)
>
> 	Reknu Klokanovi, at udela nejakou animaci :-)
>
> 	Ja jsem zatim vazan na 1.3, protoze na http://ftp.linux.cz/ pouzivam
> upraveny mod_autoindex a zatim nemam cas to portovat pro 2.0.

Pokud ma nekdo zajem, IPv6 patch pro 1.3(.26) je k dostani na
http://pasky.ji.cz/~pasky/dev/apache (autorem patche pro apache nejsem, ale
bohuzel nevim kde je original site tak jsem ho tam dal; dale je tam muj patch
pro modperl, aby se s v6 apache alespon zkompiloval, netestovano, s v6
spojenimi a prilis vtiravymi perlovymi skripty asi fungovat moc nebude).

> [...]
>
> 	Standardni kernel.
>
> : Ze vsemoznych srovnani (treba v Linux Journalu) vychazi USAGI lepe, ale
> : je to celkem obrovsky patch, ktery se hrabe i tam, kam by IMHO nemel. Ja
> : ho zatim mam na sve worxtation, ale z toho se nic nepozna, proste to
> : funguje. Zajimalo by me jestli neni prilis odvazne dat ho na server nebo
> : router. Mate s nim nekdo zkusenosti?
>
> 	Ja nevim - neni USAGI "jen" o takovych vecech jako je mobilita
> a IPsec? Pokud mam stroj s pevnou adresou, tak toho zas az tak moc nepotrebuju,

V zasade IMHO opradu ne.. soucasna podpora IPv6 v Linuxu ma daleko k
dokonalosti a rozhodne neni kompletni, ale je pomerne stabilni (<noflame>dle
meho __subjektivniho dojmu__ (tunnelservery se stovkami tunelu a trvalym
trafficem prumerne nekolik desitek kb/s, ospf6 a bgp) dokonce vice nez na BSD
systemech</noflame>, od jadra 2.4.18 (drive tam byl neprijemny bug tykajici se
neighbour solicitation)); lze predpokladat ze USAGI tak stabilni neni (mensi
pocet uzivatelu, novejsi kod apod), i kdyz je bezesporu kompletnejsi. Podle me
neni nejaky zvlastni duvod USAGI na beznych IPv6 systemech pouzivat, pokud vas
netrapi nejaky specificky problem ktery USAGI resi.

FYI, pokud to pujde dobre, bude snad USAGI integrovan behem rady 2.7 - bohuzel
zrejme ne uz behem 2.5; Dave Miller a Alexey Kuznetsov se vyjadrili v tom
smyslu, ze az na nekolik trivialnich bugfixu ktere se podarilo mergnout s nimi
lide z USAGI odmitaji spolupracovat etc.

--

				Petr "Pasky" Baudis

* ELinks maintainer                * IPv6 guy (XS26 co-coordinator)
* IRCnet operator                  * FreeCiv AI occassional hacker
.
<Beeth> Girls are like internet domain names, the ones I like are already taken.
<honx> Well, you can still get one from a strange country :-P
.
Public PGP key && geekcode && homepage: http://pasky.ji.cz/~pasky/