Problém : Suse 8.0 a Windows2000

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Září 11 10:09:00 CEST 2002

Pokud je Suse aspon trochu podobne Redhatu, to jest, ze pouziva Lilo nebo
Grub jako bootloader, tak postup by mohl byt tento:
Nainstalujete Windows 2000, je jedno, jestli FAT32 nebo NTFS. Pokud budete
mit FAT32 budete schopen z Linuxu na tu partition zapisovat, pokud pouzijete
NTFS, tak je to lepsi pro W2K.
Nainstalujete Linux, Grub nebo Lilo date do prvni Linux partition! To jest
do /boot. Pokud /boot partition nemate, tak do /
Ne do MBR!
Pokud mate tu W2K partition vetsi nez asi 6GB, tak musite pouzit LBA32.
Urcite tam neco takoveho pri instalaci bude. Jeste jednou varuju, nedavejte
Lilo do MBR! Vytvorte si bootovaci disketu.
Nabootujte Linux z diskety. Pokud mate Lilo treba v /dev/hda2, provedete
prikaz:
dd if=/dev/hda2 of=/boot.sct bs=512 count=1
Nakopirujete soubor /boot.sct na disketu. Restart do Windows.
Nakopirujete ten soubor boot.sct na disk C do rootu. Upravite soubor
boot.ini tak, ze pridate na konec.
c:\boot.sct="Suse Linux 8.0"
Ulozit, reboot a muzete vybrat, co chcete nastartovat.

Jina moznost, kterou jsem ale nezkousel je:
nainstalovat Grub do MBR
nabootovat linux
a zeditovat grubackej konfigurak (/boot/grub/grub.conf nebo menu.lst)
pridame treba na konec
title Wokna 2000 Pro
rootnoverify (hd0,0) #jestlize je to prvni disk prvni partition
makeactive #asi nemusi bejt
chainloader +1

TNX