Re[2]: php a čestina

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Středa Září 11 11:12:55 CEST 2002

Ahoj,

ZM> Asi jsem chybel, kdyz jsem si cetl dokumentaci csacku, ale
ZM> domnivam se, ze csacek _vzdycky_ na vystup dava iso a v temze kodu
ZM> "interne pracuje" neb sam po sobe dostane taky iso.
ZM> Vyjimkou jsou pripady, kdy si explicitne vynutite zmenu kodu
ZM> pomoci prefixu.

Z vlastni zkusenosti vim ze to tak neni. Pracoval jsem na strankach
delanych v iso kodovani, ktere mi pri testovani doma fungovaly
vyborne, ale po uploadu na server dochazelo prave k przneni cestiny
vlivem CSacku, ktery si vsechno louskal do Win-1250.

Nejsem odbornik na CSacka, ale pokud vim tak v konfiguraci Apache v
http.conf lze definovat v jakem kodovani maji byt stranky provozovane.
Cili pokud si tam nadefinuji win-1250, pujde mi to do databaze jako
win-1250.

Ze to nejde nastavit v .htaccess jsem netvrdil, nicmene z dotazu jsem
mel dojem ze tazatel v tom nikdy nic nedelal, a tak jsem ho odkazal na
admina.

ZM> :-) Trosku mlzite ;-) Celkem uspesne lze (prikladne) provozovat stranky ve
ZM> win-1250, csackem je za letu konvertovat do isa a potom v isu ukladat.
ZM> Stejne uspesne lze provozovat stranky ve win-1250 bez csacka a data do isa
ZM> konvertovat pri nalejvani do databaze (taktez za letu, mysql to umi)
ZM> A pokud jde o win-1250 a mysql jako takove, problem je v prideni, ktere na
ZM> potrebne tabulky napsane pro iso. Nic vam nebrani upravit tabulky tak, aby
ZM> pracovaly s kodem win1250

Udelat lze samosrejme vselicos, otazkou je co je nejlepsi. Dle meho
osobniho nazoru je optimalni provozovat stranky i databazi v jednom
kodovani, pokud mozno ve shode se standardy a bez zbytecnych
manipulaci s daty. Pochopitelne ze nekdy to z objektivnich pricin
nejde.

MySQL lze samozrejme upravit tak aby spravne tridila i pro kodovani
win-1250, ale to nemusi byt v dane situaci mozne. Ve chvili kdy je na
databazi hostovano vic stranek najednou, tak to muze byt problem.

Tomas