Re: php a čestina

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Středa Září 11 10:32:07 CEST 2002

Ahoj.
   Co přesně znamená slovo "špatně" a jak je nastavený Apache? To že
   při uploadu přes FTP je to OK a při vkládání přes formulář ne může
   znamenat například tím že je aktivní nějaký mohul pro automatické
   překódování češtiny (třeba CSacek), a nefunguje úplně správně, nebo
   že je v hlavičce dokumentu v <meta ...> uvedeno špatné ködování.

   Příklad - dodržují standardy a používám ISO-8859-2, ale CSacek si
   všechno co pošlu přes formulář do databáze přelouská do Win-1250.
   Když to chci z databáze zobrazit na svých stránkách, samozřejmě se
   mi to ukáže špatně, protože stránky mají v hlavičce jako codepage
   uvedeno iso-8859-2, a z databáze se mi data sypou jako win-1250.
   To evidentně nemůže skončit dobře.

   Pokud tam je nějaký takový modul aktivní, domluvte se buď se
   správcem webu ať ho vypne alespoň pro vás, nebo ty stránky celé
   předělejte do kódování které chce CSacek.

   Přitom ale druhé řešení (změna kódování stránek) je dosti čuňárna,
   pokud CSacek chce win-1250, protože třeba MySQL s tímhle kódováním
   netřídí správně (a není to chyba databáze).

   Nedávno tu na téma CSacek běžel celkem dlouhý thread, podívejte se
   do archivu.

   Tomáš