Re: php a čestina

Zdenek Mazanec Zdenek.Mazanec na contactel.cz
Středa Září 11 10:44:53 CEST 2002

>    Příklad - dodržují standardy a používám ISO-8859-2, ale CSacek si
>    všechno co pošlu přes formulář do databáze přelouská do Win-1250.
>    Když to chci z databáze zobrazit na svých stránkách, samozřejmě se
>    mi to ukáže špatně, protože stránky mají v hlavičce jako codepage
>    uvedeno iso-8859-2, a z databáze se mi data sypou jako win-1250.
>    To evidentně nemůže skončit dobře.

Asi jsem chybel, kdyz jsem si cetl dokumentaci csacku, ale domnivam se, ze
csacek _vzdycky_ na vystup dava iso a v temze kodu "interne pracuje" neb sam
po sobe dostane taky iso.
Vyjimkou jsou pripady, kdy si explicitne vynutite zmenu kodu pomoci prefixu.

>    Pokud tam je nějaký takový modul aktivní, domluvte se buď se
>    správcem webu ať ho vypne alespoň pro vás, nebo ty stránky celé
>    předělejte do kódování které chce CSacek.
Kazdy slusny spravce povoluje nastaveni nekterych veci pomoci .htaccess
(csacka nevyjimaje). Pomoci lynx -head -dump <adresa> vesmes pomerne
spolehlive zjistite, zda tam neco takoveho bezi.

>    Přitom ale druhé řešení (změna kódování stránek) je dosti čuňárna,
>    pokud CSacek chce win-1250, protože třeba MySQL s tímhle kódováním
>    netřídí správně (a není to chyba databáze).
:-) Trosku mlzite ;-) Celkem uspesne lze (prikladne) provozovat stranky ve
win-1250, csackem je za letu konvertovat do isa a potom v isu ukladat.
Stejne uspesne lze provozovat stranky ve win-1250 bez csacka a data do isa
konvertovat pri nalejvani do databaze (taktez za letu, mysql to umi)
A pokud jde o win-1250 a mysql jako takove, problem je v prideni, ktere na
potrebne tabulky napsane pro iso. Nic vam nebrani upravit tabulky tak, aby
pracovaly s kodem win1250

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz