aky RAID, aka UPS - skusenosti

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Středa Září 11 16:53:37 CEST 2002

> Ja jsem jel delsi dobu Promise Fasttrack 100. Celkem jednoducha instalace,
> bez problemu, ovsem vykon jsem nikdy nemeril. Jadro 2.2.19. Mel jsem na nem
> vsechno, cili vcetne /boot partition. Ale nekde jsem cetl, ze jsou vykonove
> slabe a vubec spatne hodnoceni. No co chcete, za tu cenu (PCI radi + IDE
> disky proti SCSI radici a SCSI diskum)

Myslim ze moc o rychlost nepojde, ale skor o ochranu udajov pred hw
poskodenim. V pocitaci je rh6.2 s IDE diskom a bezi na nom
samba(uctovnictvo). Preto ako prva vec UPS-ka a proti poskodeniu disku
RAID1. Velice uvitam viac nazorov resp. info o produktoch s ktorymi mate
skusenosti.

PS: da sa spravit raid s diskom na ktorom su udaje(chcem aby na nom aj
ostali) ? Alebo tie udaje musim zazalohovat niekde, ak nahodou raid mi
najprv vsetko zmaze a potom tam nakopirovat udaje zo zalohy ?
Doteraz som vzdy najprv spravil raid a az potom cpal udaje.

--
      Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2