ntp?

Matthes ornest na mistral.cz
Čtvrtek Září 12 16:31:36 CEST 2002

Zdravim,

chtel bych rozchodit na svem serveriku ntpd pro synchronizaci casu. Nemam
s tim zkusenost a tak se chci poptat na par veci, nez se rozhodnu, zda to
pouziju:

- jak je na tom tenhle protokol s bezpecnosti (je mozne to poustet napr.
pres ssl wraper?)

- jake porty a protokol (tcp/udp?) to pouziva pro komunikaci a co je nutne
udelat v iptables, aby ty packety nezahazoval?

- jake jsou pouzitelne synchro servery u nas? (nasel jsem zatim jen
cesnekovsky timeservery stratum1 a 2; btw. nevite, jestli na mistralu
provozujou timeserver?)

- je lepsi synchronizovat se podle stratum1 nebo 2 (3,4,...)?

- chtel bych to provozovat, tak, aby se server synchronizoval z venku a
zaroven slouzil jako timeserver pro vnitrni minisit - ma to vubec cenu?

cetl jsem dokumentaci i serial na root.cz, ale zajimaly by me nazory a
zkusenosti z praxe sirsi verejnosti ;)

diky
Matthes