zavislosti

Pátek Září 13 10:34:03 CEST 2002

Pavel Kankovsky píše:

> Furt nekdo narika, jak jsou zavislosti nelogicke, ale nejak si
> nevzpominam, ze by moc lidi ukazalo nejaky konkretni priklad.
> Xlib a X treba pro gvim stacit proste nemuzou, kdyz je gvim
> slinkovany s Gtk a kdovi cim jeste.
	U něčeho je to jasné, ale u něčeho ne. Tak konkrétně:

1. Opravdu nejlepší příklad byl nedávný update balíčku php, který najedou
požadoval asi 10 devel balíčků, i když dřív to nutné nebylo (samozřejmě
ani potom, ale dřív nebyly stanoveny ty nesmyslné závislosti). Hlavně to
zdůvodňování autora, proč to tak musí být, bylo zvláštní. Po 2 týdnech
diskusí ustoupil a vydal další aktualizaci.

2. V RH 7.3 už to tak není, ale v 7.1 nebo 7.2 určitě nebylo možné smazat
ttfonts-ja, protože je vyžadoval ghostscript. V anglické instalaci, nikoli
v japonské, pochopitelně.

3. vim-X11 požaduje gpm, a to je pro mě úplná záhada. Mám zrovna jeden
jednoúčelový stroj, kde není myš (není tam ani Xserver, to taky byla
zábava), a z nějakých důvodů prostě lpím na gvimu na dálku. gpm zabírá málo
místa, ale stejně je tam zbytečně, a to vim-X11 není jediný, kdo ho chce.
Proč chce esound a audiofile se radši ani neptám - dřív to býval editor...