Fwd: České fonty v X

OldFrog oldfrog na volny.cz
Neděle Září 15 14:26:28 CEST 2002

>Myslím, že problém by mohl být někde v nastavení GTK, ale už nevím kde to
>nastavit. Pokoušel jsem se přepsat iso8859-1 na iso8859-2 ve většině souborů
>v /etc, ale nezabralo to.

Klicovy je soubor  /etc/X11/XF86Config resp. /etc/XF86Config u starsich
X. Zde
jsou v sekci "Files" uvedeny ruzne FontPath
"/usr/lib/X11R6/LIB/X11/fonts/<neco>".
Vas zajimaji fonty v kodovani latin2. Ty by mely byt uvedeny prednostne.

Dale v sekci "InputDevice" u Driver "keybord" potrebujete mit napr.
Option "XkbLayout"
"cz_qwerty".

Bohuzel toto nastaveni je jen serverova cast nastaveni X. Ted byste mel
byt schopen
pri dobre nastavenych locales (jak bylo zmineno) pomoci nastroje
xfontsel nebo pohodleneji
napr. pomoci gfontsel (nebo nejak podobne se jmenuje) videt ceske fonty
a v gfontsel i cesky
psat. Doplneni - klavesnice se prepina stiskem obou klaves SHIFT.

Pak jde jeste o to, aby programy pouzivaly ceske fonty a aby vubec umely
prijmout
a zpracovat ceske znaky. To uz je zaezitost i treba KDE a AbiWordu.
Cestinu vetsinou
testuji pomoci xtermu: "xterm -fn <nejaky zarucene cesky font>".

Uvedena nastaveni plati pro verzi Xfree86 4.2.0.

Mimoto uvedeny postup disponuje navic KDE svym vlastnim mechanismem
zpristupneni cestiny.
Ten lze nastavit nekde v Control Panel (nebo jak se to jmenuje).

Uvedene radky berte jen jako doporuceni a pripomenuti jednotlivych
kroku, ne jako presny postup.

Hodne stesti s cestinou v linuxu preje
OldFfrog.