TCP/IP na zlych linkach

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Neděle Září 15 21:03:41 CEST 2002

Ahojte,

mate niekto pointer na info, ako nastavit TCP parametre tak,
aby sa spravalo lepsie na mizernej linke (vysoky packet loss,
typicky okolo 25% pre kratke pakety, pre dlhe 30-35%).

Ide o mikrovlnku a chova sa to tak, ze napr. ftp sa rozbehne
slusnou rychlostou, potom sa zrejme stratia nejake ack-y
a spojenie na desiatky sekund zamrzne. Do tcpdumpu som
zatial nepozeral, ze co sa tam presne stane.

Je mi jasne, ze treba riesit tu linku, casom sa to aj stane,
ale rad by som z toho vytiahol maximum mozneho aj v tomto stave.
Ide o testovanie, ci ma na danom mieste vobec zmysel do toho
investovat - zatial je to samo-domo antena podla
http://www.trevormarshall.com/biquad.htm a D-Link DWL650
taktiez so samo-domo priletovanym kablom, takze nejake
dB este v rezerve su (3 dB karta co vie 100 mW a ma lepsiu
citlivost ako ten D-Link, 2 dB slusny koax namiesto RG-58U,
antena sa uvidi - radsej by som toho Marshalla s rozmermi
12 x 12 x 3 cm, ako obludne a drahe sito).

Zdravi
--
                                     Stano