TCP/IP na zlych linkach

Neděle Září 15 21:46:49 CEST 2002

On Sun, 15 Sep 2002, Stanislav Meduna wrote:

> mate niekto pointer na info, ako nastavit TCP parametre tak,
> aby sa spravalo lepsie na mizernej linke (vysoky packet loss,
> typicky okolo 25% pre kratke pakety, pre dlhe 30-35%).

Osvedcilo se mi nastavit, aby se casto posilaly keepalive pakety.
Jinak pri zvysenych ztratach dlouhych paketu stoji za uvahu zmenseni
MTU (ale je treba si to spocitat, jestli to nebude jeste horsi).

Ale zalezi na tom, jake OS mezi sebou komunikuji. Dva Linuxy spojeni tak
nejak udrzely i pri 50 % ztratach, ale pri tech samych podminkach mi
spojeni na jine OS casto nevratne zamrzlo (i kdyz se ho snazily
prostouchnout k.a.). Zrejme v tom hraji velkou roli veci jako podpora
SACK apod.

--Pavel Kankovsky aka Peak
"Welcome to the Czech Republic. Bring your own lifeboats."