Doplnění - Re: rozdělení velkého archivu/dekomprese on-the-fly

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Září 16 23:25:37 CEST 2002

On Mon, Sep 16, 2002 at 09:13:51PM +0200, BzF wrote:

> Nechť mám libovolný adresář s množstvím podadresářů (na pc1), ten chci celý
> ozálohovat (tar či cpio).
> - zálohu nutno zkomprimovat (gzip či bzip2)
> - zálohu nutno rozdělit (split?) na kusy o požadované velikosti (např.
>   650MB pro cd-čka, 96MB pro zipku, ale jde mi o obený princip, jak to
>   udělat softwarově - bez daného hw na pc1)
> - tyto jednotlivé kusy libovolně přepravím na jiný počítač (pc2) např. přes
>   síť, harddisk v šuplíku, apod. (nehraje roli) a tam je nacpu na cílová
>   média (ať už cd nebo zip, či cokoliv dalšího)
> [...]

Rozdělení zálohy:

tar -czf - /co/chci/zalohovat | split

Rozbalení:

cd /kam/to/chci
(
  while mount /media/cdrom; do
    cat /media/cdrom/x*
    echo -n 'Další, prosím...' >&2
    read
) | tar -xzf-

Jinou variantou je použití dump/restore, v tom případě není třeba
psát zvláštní skripty. Asi existují i nějaké sofistikovanější nástroje,
ale já je neznám.

                                                        Michal Kubeček