Doplnění - Re: rozdělení velkého archivu/dekomprese on-the-fly

OldFrog oldfrog na volny.cz
Pondělí Září 16 23:43:12 CEST 2002

>Dobrá, zkusím to popsat znovu a snad srozumitelněji:
>Nechť mám libovolný adresář s množstvím podadresářů (na pc1), ten chci celý
>ozálohovat (tar či cpio).
>- zálohu nutno zkomprimovat (gzip či bzip2)
>- zálohu nutno rozdělit (split?) na kusy o požadované velikosti (např.
>  650MB pro cd-čka, 96MB pro zipku, ale jde mi o obený princip, jak to
>  udělat softwarově - bez daného hw na pc1)
>- tyto jednotlivé kusy libovolně přepravím na jiný počítač (pc2) např. přes
>  síť, harddisk v šuplíku, apod. (nehraje roli) a tam je nacpu na cílová
>  média (ať už cd nebo zip, či cokoliv dalšího)
> [...]

Pokud si dobre pamatuju, lze to takto pomoci taru:

1/ prepinacem zvolit "velikost media" - coz funguje i u souboru
2/ zadat nazev souboru, treba soubor.tgz
3/ nechat tar vytvorit prvni soubor, tar si zazada o vymenu media
4/ vymenit soubor - presunout vznikly soubor.tgz na treba soubor.01.tgz
5/ nechat tar vytvorit druhy soubor, tar si zazada o vymenu media
6/ vymenit soubor - presunout vznikly soubor.tgz na treba soubor.02.tgz

atd.

Pri rozbalovani postupovat podobne. Nedostatkem je, ze tar vzdy pouziva pro
zapis/cteni stejny soubor, takze je nutno soubory presouvat. Mam nejasnou
tuchu, ze lze taru zadat i akci, kterou ma mezi jednotlivymi vymenami
provest.

Pokud si pamatuju spatne, opravte mne. Dik.

OldFrog.