Doplnění - Re: rozdělení velkého archivu/dekomprese on-the-fly

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Září 16 23:41:38 CEST 2002

On Mon, Sep 16, 2002 at 11:43:12PM +0200, OldFrog wrote:

> Pokud si dobre pamatuju, lze to takto pomoci taru:
>
> 1/ prepinacem zvolit "velikost media" - coz funguje i u souboru
> 2/ zadat nazev souboru, treba soubor.tgz
> 3/ nechat tar vytvorit prvni soubor, tar si zazada o vymenu media
> 4/ vymenit soubor - presunout vznikly soubor.tgz na treba soubor.01.tgz
> 5/ nechat tar vytvorit druhy soubor, tar si zazada o vymenu media
> 6/ vymenit soubor - presunout vznikly soubor.tgz na treba soubor.02.tgz
>
> Pokud si pamatuju spatne, opravte mne. Dik.

Takhle jsem si to původně představoval taky. Problém je ale v tom,
že tar (alespoň ta verze, kterou mám) neumožňuje kombinovat multivolume
s kompresí. Pokud mám na prvním disku dost místa na celý archiv,
dá se to obejít tím, že vytvořím archiv.tgz a ten pak rozsekám (bez
komprese) na jednotlivé kusy přímo na médium:

  tar -cf /media/zip/archiv-b.tar -M -L 95000 archiv.tar.gz

nebo pro odvážnější (a šetrnější)

  tar -cf /dev/hdd -M -L 98304 archiv.tar.gz

                                                     Michal Kubeček