ext3 problem

Jakub Maa01 Jirků maa01 na seznam.cz
Čtvrtek Září 19 18:30:20 CEST 2002

> Dobry den.

I vam

> [...]
> bezi Red Hat 7.3. Disk je rozdelen na nekolik oddilu. Jednou mi
> system pri vypinani "wytuhl" a pomohl jen hardwarovy reset. Pri
> pristim bootovani system klasicky spustil kontrolu disku,
> ale problem to nevyresilo. Zkusil jsem tedy nabootovat do single
> modu a spustit  utilitu fsck.etx3 (vcetne ruznych parametru)
> rucne ale ani to nepomohlo.  Pri kontrole oddilu /dev/hda8 mi
> system stale hlasi nasledujici "Error reading block
> 327688 (Attempt to read block from file system resulted in short
> read) while doing inode scan. Tato hlaska se objevuje u ctyr

No mohly se stat dve veci: Doslo k selhani hw a kvuli tomu system
,,vytuhl``, potom bych zkusil vsechny data nekam ,,prelit`` a reklamovat
disk (pomuze dosovy scandisk, protoze na myste poskozeni udela takove to
hezke B, a potom co ho prodejce uvidi vam ho reklamuje spis, nez kdyz uvidi
nejakou hlasku Linuxu). Druha moznost je, ze system vytuhl ,,jen tak``
(i kdyz nechapu, jak by se neco takoveho mohlo stat) a je poskozeny jenom fs.
V tom pripade data rovnez nekam ,,prelijte`` a provedte mkfs a nalijte je
zpet (doporucuji tar). Pokud to ude totez delat i potom, reklamujte disk.

> Nevite nekdo co s tim? Na hardwarovy problem bych to nevidel, jde
> o novy disk, ktery do onoho "wytuhnuti" fungoval normalne. Rovnez
> se mi nechce formatovat cely disk a znovu vse konfigurovat a
> instalovat.
>
> Diky za jakoukoliv radu.

Snad neni zac :)

--