Adaptec RAID radice (podrobnejsi popis - delsi)

Ladislav Danko ladislav.danko na acsnet.sk
Pátek Září 20 11:41:50 CEST 2002

On Friday 20 September 2002 11:11, Pavel Kankovsky wrote:
> Mimochodem, jak to vypada s pristupovou dobou u nahodneho cteni? Ta
> by mela proti samostatnemu disku poklesnout (temer) na polovinu (opet
> z toho duvodu, ze lze operace distribuovat na dva disky).
no, o tomto som ochotny pochybovat. ak oba disky v raid-1 budu nahodne
citat, tak rychlost nahodneho citania celku v raid-1 bude (podla mna)
priblizne rovnaka ako pri samostatnom disku. otazka je skor, ci radic
nejako neoptimalizuje rozlozenie -ale nie, to je blbost, radic predsa
nemoze vediet, ktory sektor patri ktoremu suboru, to je vec fs a radic
tak "vysoko" nevidi. viem, ako pristupovat k jednotlivym sektorom na
jednom disku (scsi alebo ata). akym sposobom sa na rovnakej urovni javi
raid-1? na jednom disku sa da napisat program, ktory cita sektor za
sektorom (sekvencene) alebo si zisti pocet sektorov a potom nahodne cez
ne citat. da sa nieco podobne na raid-1? asi nie, program zrejme
nedokaze vidiet do pozadia hw raid radica, to je vec jeho algoritmov a
jeho biosu. takze dve nahody spojene ako zrkadlo nedaju polovicnu
nahodu (to je sprosta veta ;)). mozno vsak radic moze predpokladat, ze
to co sa do neho vali ako jedna poziadavka (dma pristup) na zapis je
nieco, co akosi patri k sebe a snazi sa to zapisovat tak, aby pri
neskorsom citani sa islo pekne za sebou.
to by chcelo vysvetlenie od niekoho kto v tom vie chodit, aj mna by
celkom zaujimalo ako taketo radice dokazu optimalizovat a odstranovat
neskorsie nahodne citanie na "sekvencne" (preto zatvorky, lebo v
realnej prevadzke sa o sekvencnom citani neda hovorit, skor pojde o
ukladanie za sebou tak, aby neskor sa hlavicka cim menej presuvala po
povrchu).

som sa rozpisal ;o),

laco.