Porusenie GPL - dilema

Stanislav Meduna stano-news na meduna.org
Pátek Září 20 13:21:07 CEST 2002

Matus fantomas Uhlar wrote:

> - je porusenie licencie trestnym cinom?

Porusenie autorskeho prava je trestnym cinom - vid
paragraf 152 trestneho zakona. Je mozne, ze trestnost
zavisi od vysky skody (a to sa v pripade free sw bude
urcovat dost tazko) a.p. - nie som pravnik, neviem
posudit formulacie o "spolocenskej nebezpecnosti
cinu" v suvislosti s GPL...

> - nevztahuje sa oznamovacia povinnost na kazdy trestny
 >   cin s vynimkou spachanych blizkymi osobami?

To rozhodne nie, dokonca ani nemas vzdy povinnost
prekazit ho. Tieto povinnosti sa tykaju len niekolko
taxativne vymenovanych - vid paragrafy 167, 168.

Zdravi
--
                                 Stano