Porusenie GPL - dilema

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Sobota Září 21 16:54:06 CEST 2002

   From: OldFrog <oldfrog na volny.cz>
   Date: Sat, 21 Sep 2002 16:07:13 +0200

   > Podle mne by neslo o vedomou a verejnou distribuci softwaru.

Ad "veřejná":
Pozor na to - v GNU GPL se nemluví o tom, jestli má být distribuce veřejná
nebo pouze pro omezenou skupinu či jednotlivce. Praktický případ je již na
spadnutí. Projekt UnitedLinux zveřejní první betaverzi pro omezenou skupinu
lidí. Pokud libovolný z nich bude chtít zdrojové texty, musí je dostat.
Distribuce tedy nemusí být veřejná.

Ad "vědomá":
Pokud upravený produkt XY šířený za podmínek licence GNU GPL nedistribuuji
a někdo mi jej ukradne a poskytne někomu dalšímu, tak se prostě nejedná
o distribuci z mé strany. Naopak v tomto momentě se stává distributorem
zloděj a musí poskytnout zdrojové texty. Že je nemá?  To by v tomto případě
nehrálo téměř žádnou roli a zloději by to pouze a jen přitížilo.
--
Pavel Janík

printk(KERN_ERR "msp3400: chip reset failed, penguin on i2c bus?\n");
                  -- 2.2.16 drivers/char/msp3400.c