ZADNE Porusenie GPL - ??

Jan Kubik jan.kubik na kb-soft.com
Neděle Září 22 13:39:37 CEST 2002

>@Martin Bajer 'fict10n'
>Není to tedy jen o slovíckarení. Mozná se mýlím, ale projekty jako UL
>na me pusobí dojmem, ze se snazí najít mezery a obejít princip

100% ACK. A tech pripadu bude pribyvat, neb lide jsou takovi. Na to,
aby se podobne veci v zivote dely jen v omezene mire, maji spolecnosti
zakoniky, predpisy, smlouvy, narizeni apod. Jenom v software mysli lide
jako Stallman, ze se to vyridi 3-strankovou licenci

>@Pavel Janík
>GPL je opravdu velmi dobre postavena. Obdivuji všechny,
>kdo se na ní podíleli. Tak dokonale promyšlenou vec jsem
>ješte nevidel.

u toho odstavce aly jisty chybi ironie-tags ??

@Hynek Hanke
>Proste ja mam napr. povoleni modifikovat zdrojovy
>kod programu, ktery je pod GPL, napsal jste ho vy
>a dal jste ho pouze svemu kamaradovi, ktery ho nikomu
>jinemu neda. Kdyz probehla ta distribuce od vas
>k vasemu kamaradovi, ziskal jsem to povoleni.
>Problem je v tom, ze je mi zatim k nicemu, protoze
>ten zdrojovy kod nemam ani nemam pisemnou nabidku
>ho od vas ziskat nebo moznost ho nekde najit na
>internetu ani nic podobneho (neco takoveho vsak
>musel ziskat ten vas kamarad -- napr. jste mu ty
>zdrojaky mohl dat rovnou).

a)
Ok, pane Hanke, prvne diky za Vasi osvetovou cinnost a za ten link
s temi "provadecimi predpisy" pro GPL. Aplikovano na otazku
puvodniho postingu: je tedy treba neco resit, stoji li situace
nasledovne:
ona hypoteticka firma distribuovala zakaznikovi odvozene GPL
software. Timto automaticky dostali vsichni lide na zemekouli
pravo toto odvozene software  menit, distribuovat atd... jenom
jim chybi ta fyzicka moznost toto cinit. A nikdo na teto
zemekouli NEMA pravo od one hypoteticke firmy nebo od toho
zakaznika zdrojovy kod vyzadovat.
Zaver: v dannem pripade tedy NENI co resit.
Otazka: je zaver spravny ??

b)
na uveden linku stoji nasledujici:
"Ale pokud modifikovanou verzi nejakým zpusobem zverejníte,
GPL vám ukládá povinnost zverejnit i zdrojový kód této modifikované
verze a to pod GPL."
Otazka: co znamena podle Vas zverejnit zejmena v souvislosti s
"distribuovat"

Vseobecne:
GPL nam prinasi nasledujici obrovske problemy:
1.
Je kontraproduktivni vuci modularite. Vse co je komponenta, je v rozporu
s GPL.

2.
Je kontraproduktivni vuci principu vztahu zakaznik/dodavatel a tim podkopava
prirozeny vyber vhodnych reseni za podminek kapitalisticke souteze.

3.
GPL ohrozuje pravni a tim ekonomickou jistotu investic do vlastnich
programu.
viz
http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.cs.html#TOCMereAggregation
- kdyz by zde uvedeny NESMYSL mel byt potvrzen soudem, tak pak je
nasledujiciho
dne veskere software GPL. - windows take :-))

Daląí informace o konferenci Linux