zatizeni remirrorem RAID1

housj0am na karlov.mff.cuni.cz housj0am na karlov.mff.cuni.cz
Neděle Září 22 21:06:53 CEST 2002

> pokud mi nekorektne skonci(padne) server

Pokud je to kvuli vypadku napajeni, resil bych to nakupem UPS. Pokud je to
necim jinym, resil bych nejdrive priciny a teprve pak nasledky.

> tak se po natahnuti jadra zacne remirror.

Nedalo mi to a jednou jsem to zkusil -- shodil jsem natvrdo jeden server s
2 disky, hda2 a hdc2 (kazda 40GB) jsou spojene do RAID-1, filesystem
xfs. Po padu se po nabootovani provedla normalne oprava podle toho, co
zbylo v zurnalu, ale raid fungovat neprestal a ani jeden disk se neprepnul
do failed-modu. Vickrat jsem to nezkousel?

Mohl by nejaky kernel-guru vysvetlit, zda a za jakych podminek po padu
systemu s RAID-1 je po opetnem nabehnuti jeden disk oznacen jako failed a
zahaji se tedy remirroring? A jak se ten disk vybere?

> Ale to strasne zahlti server, ze jen ten pak startuje pres ctvrt
> hodiny. Klavesnice nereaguje (pres ssh se pripojit jde a klavesnice po
> skonceni taky ozije). Zatizeni cini pres 90% podle top.

Hmm, tak tohle je divne chovani.

> Remirroring oddílu 50 GB trva (podle mdstat) cca 480 min.

To je cca 1.5MB/s a odpovidalo by to asi tak disky s vypnutym dma,
zkontrolujte si to.

> Server je PentiumIV 2.2 GHz, pamet 512 MB a disky 2x80GB ATA
> 100 kazdy na svem kanalu.

Pentium III 800MHz, 256MB RAM, 2x80GB ATA 133, kazdy na svem kanalu.
Remirroring 40GB partice trva 29 minut (neco pres 20MB/s), pokud na tom
disku neprovadim zadne jine operace. Pritom vubec nepozoruju nejake
zatizeni serveru, tedy krome toho, ze sekvencni cteni neni zrychleno
oproti rychlosti samostatneho disku, jak tomu je, kdyz je RAID aktivni.
Naopak jakakoliv narocnejsi operace s diskem remirroring zpomali az skoro
zastavi.

> Nevite nahodou nekdo, jak to zlepsit, aby mirroing nemel takovou
> prioritu? Treba na Netware mi strasne pomohli/zrychlili novejsi
> ovladace IDE.

Jakou mate verzi kernelu?

-- Honza Houstek