zatizeni remirrorem RAID1

Neděle Září 22 21:24:00 CEST 2002

On Sun, Sep 22, 2002 at 09:06:53PM +0200, housj0am na karlov.mff.cuni.cz wrote:
> Nedalo mi to a jednou jsem to zkusil -- shodil jsem natvrdo jeden server s
> 2 disky, hda2 a hdc2 (kazda 40GB) jsou spojene do RAID-1, filesystem
> xfs. Po padu se po nabootovani provedla normalne oprava podle toho, co
> zbylo v zurnalu, ale raid fungovat neprestal a ani jeden disk se neprepnul
> do failed-modu. Vickrat jsem to nezkousel?
Myslim ze nastalo nedorozumenie. Nazvime to tak, ako to vola linux: "resync".
Ten sa deje po aktivovani raid arrayu (bud priamo pri bute alebo po
raidstart), ked array nema zaznacene korektne ukoncenie alebo ma zmenenu
konfiguraciu.

> Mohl by nejaky kernel-guru vysvetlit, zda a za jakych podminek po padu
> systemu s RAID-1 je po opetnem nabehnuti jeden disk oznacen jako failed a
> zahaji se tedy remirroring? A jak se ten disk vybere?
Kernel guru sice nie som, ale "disk" sa oznaci ako failed v pripade, ze je
problem s citanim alebo zapisovanim. Popripade manualne po pouziti
raidsetfaulty.

> Pentium III 800MHz, 256MB RAM, 2x80GB ATA 133, kazdy na svem kanalu.
> Remirroring 40GB partice trva 29 minut (neco pres 20MB/s),
Hej, cez 20MB/s sa to sprava aj u mna na podobnej konfiguracii.

> pokud na tom disku neprovadim zadne jine operace. Pritom vubec nepozoruju
> nejake zatizeni serveru, tedy krome toho, ze sekvencni cteni neni zrychleno
> oproti rychlosti samostatneho disku, jak tomu je, kdyz je RAID aktivni.
> Naopak jakakoliv narocnejsi operace s diskem remirroring zpomali az skoro
> zastavi.
Detto.

> -- Honza Houstek
Bye,