ZADNE Porusenie GPL - ??

Pondělí Září 23 20:40:30 CEST 2002

On Mon, 23 Sep 2002, Karel Zak wrote:

>  Docela by mne zajimalo jak je to s binarnimi non-GPL moduly do
>  GPL programu. Typicky napriklad nektere ovladace do kernelu.
>  Z toho textu to na mne dela dojem, ze napsat takovy modul do
>  nejakeho programu je temer nemozne (tedy pokud tam neni nejaky
>  licencni dodatek od vlastnika copyrightu).

Jeden extrem je ten, ze svuj kod primo vlozim jako integralni soucast
nejakeho GPL programu. Pak se jedna o zmenu toho programu a sirit ho muzu
pouze jako GPL.

Druhy extrem je ten, ze muj kod nejakym zpusobem komunikuje s GPL
programem pres nejake dobre definovane rozhrani, jehoz definice je
nezavisla na tom GPL programu. Pak se na to ustanoveni GPL evidentne
nevztahuje, protoze muj kod neni v zadnem pripade "a work based on the
Program". (Prikladem je napr. browser a HTTP server.)

Takze hranice lezi nekde mezi uvedenymi dvema extremy. Klicova otazka
podle mne je, zda specifikace rozhrani, kterym je ten GPL program propojen
s okolim, je soucasti toho GPL programu. Nebo obecneji, zda je treba na
specifikaci toho rozhrani z nejakeho duvodu aplikovat GPL a zda je tedy
treba na kod implementujici tuto specifikaci pohlizet jako na "a work
based..." (ostatne kazdy prece vi, ze kodu programu je jen vlastne jen
velmi detailni specifikace, ze ano <g>).

Jistou pravnickou klicku pak predstavuje to, ze program vytvoreny upravou
jineho programu muze byt za jisty okolnosti povazovan za uplne novy
program (kdosi mi kdysi rikal, ze u nas se jako orientacni kriterium
pouziva mnozstvi noveho nebo zcela prepracovaneho kodu, ktere kdyz
presahuje cca 1/3 (?) celkoveho objemu, pak se na vysledek pohlizi jako
na uplne nove dilo).

--Pavel Kankovsky aka Peak
"Welcome to the Czech Republic. Bring your own lifeboats."