ZADNE Porusenie GPL - ??

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Úterý Září 24 03:18:17 CEST 2002

> Jistou pravnickou klicku pak predstavuje to, ze program vytvoreny upravou
> jineho programu muze byt za jisty okolnosti povazovan za uplne novy
> program (kdosi mi kdysi rikal, ze u nas se jako orientacni kriterium
> pouziva mnozstvi noveho nebo zcela prepracovaneho kodu, ktere kdyz
> presahuje cca 1/3 (?) celkoveho objemu, pak se na vysledek pohlizi jako
> na uplne nove dilo).

To je preci nesmysl (?)
Mam za to, ze i kdybych zverejnil takovou jednoduchou blbinu jako napr.

# --------------------------------------------------------------------
# This program is free software; you can redistribute it and/or modify
# it under the terms of the GNU General Public Licence as published by
# the Free Software Foundation; either version 2 of the Licence, or
# (at your option) any later version.
# --------------------------------------------------------------------

cd tisk
soubory=`ls`
for soubor in $soubory
     do
     cp ../control sestava	# ridici PCL sekvence
     cat $soubor >> sestava
     lpr -P lp6 sestava
     echo "Soubor $soubor se právě tiskne"
done

a nekdo to vzal, pripsal k tomu dejme tomu vyber ruznych souboru control
a ruznych tiskaren, pak je i ten dalsi script pod GPL. Kdyz se to bude
dal vyvijet a obalovat dalsimi funkcemi, bude to porad pod GPL. A i
kdyby z toho byl za par let novy tiskovy server, musel by byt pod GPL.
To se preci uz nikdy nemuze zmenit ani i kdyby to pak nejaka firma vzala
a pribalila k tomu 30MB sifrovanych BMP a zvedla tak objem treba 7x.

Vychazim jen ze selskeho rozumu, ale myslim, ze tu licenci chapu dobre
jak byla myslena. Zase tak slozita myslim neni.

--
Vaclav Dvorsky
http://hufhendr.spok.cz