chipset Intel 845E - bylo: zatizeni remirrorem RAID1

housj0am na karlov.mff.cuni.cz housj0am na karlov.mff.cuni.cz
Pondělí Září 23 22:51:56 CEST 2002

> Pri startu kerelu (od RH 2.4.18-10) sem nasel hlasky: PCI_IDE: unknown
> IDE controller PCI_IDE: (ide_setup_pci_device:) Could not enable
> device

> mam ASUS P4B533 s chipsetem Intel845E - na hardware.linux.cz tam nekdo
> pise, ze je podporovano jadrem (uz ne kterym) a hned trochu vedle, ze
> museli pouzit jadro vanilla 2.4.19 s patchema.

Hmm, tohle mi taky neni zcela jasny. Na jednom pocitaci mam desku, na
ktere se v lspci IDE radic hlasi jako

IDE interface: Intel Corp. 82820 820 (Camino 2) Chipset IDE U100

A pri bootovani ho kernel detekuje jako

PIIX4: IDE controller on PCI bus 00 dev f9
PIIX4: chipset revision 17

Prestoze v kernelu je, aby zapnul DMA, pokud je k dispozici, tak se to
nestane a musim to delat rucne pomoci hdparm. Zadna dalsi podpora v
kernelu neni (vanilla 2.4.18, jinde jsem nehledal), krome jakehosi ladeni
PIO modu pro PIIX4, coz je naprosto mimo.

Takze dotaz zni ... roste nekde nejaka zvlastni podpora do jadra pro
intelacke IDE chipsety? Ma smysl je instalovat, kdyz po nastaveni hdparmem
vsechno funguje a zda se, ze s maximalnim moznym vykonem?

> Poradte mi prosim, kde se daji najit informace o takovych vecech? Jako
> jestli jej (bude) podporuje RH ve svém jádoe nebo kde najit tu
> vanillu. (ale do toho se mi zrovna nece-nemyslim, ze udelam dobry
> jadro ;- ) )

Vanilla je jadro vyvijene Linusem a spol., tedy to, ktere se stahne z
ftp.kernel.org. Pokud mate strach, ze udelate spatny kernel, tak asi
nejjednodusii zacatek je vzit zdrojaky z distribucniho jadra (u RH to bude
nejaky SRC RPM balicek), sehnat si konfiguraci kernelu, ktery je uz v
distribuci pripraven v binarni podobe a verzi gcc, kterou se to
kompilovalo a v prvnim kole si zkompilovat stejny kernel. Pak muzete
upravit co potrebujete a vyhodit to, co je vam prokazatelne k nicemu.

-- Honza Houstek