BASH + hledani v passwd

Ondrej Suchy ondrej na qlinux.cz
Úterý Září 24 18:29:41 CEST 2002

> Mam jednoduchy skriptik pro pridavani uzivatelu do systemu.
> Skript standartne zjisti, jestli jsem root.

to mozna ani neni treba, kdyz to spusti ne-root, tak stejne nema prava zapisu
do /etc/passwd.

> if grep $logname: /etc/passwd
> Kdo mi poradi, jak presne urcit, jestli $logname uz nahodou neexistuje.

if grep -qE "^$logname:" /etc/passwd; then
  # ok
else
  # nic
fi

a pokud je vas skript urcen na prime pridavani uzivatelu do /etc/passwd, mam
dve poznamky:
1) zkuste adduser, resp. useradd
2) nedoporucuji sahat jen tak do /etc/passwd a pribuznych souboru. jsou to
dost citliva data na to, aby se tam jen tak shellovalo a rucne editovalo.

pokud vas skript jen tak vola par externich programu, ktere byste musel volat
rucne, tak beru zpet :)

  ondrej

--
Ondrej Suchy <ondrej na qlinux.cz>

[ QLINUX                                QUADRA s.r.o. ]
[ open-source reseni, sprava,  bezpecnost,  firewally ]
[ e-mail: info na qlinux.cz   web: http://www.qlinux.cz/ ]