BASH + hledani v passwd

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Úterý Září 24 18:35:34 CEST 2002

On Tue, Sep 24, 2002 at 04:57:41PM +0200, Czepczor Oleg wrote:
> 	Mam jednoduchy skriptik pro pridavani uzivatelu do systemu.
> Jelikoz jsem liny od prirody, tak radsi par minut programuji, a mam vystarano.
>
> O co jde:
> 	Skript standartne zjisti, jestli jsem root.
> 	Pak se me zepta na noveho uzivatele -  a ENTER
> V tomto okamziku je to zajimave:
> 	if grep $logname: /etc/passwd
>  		,......
> 	else
> 		,.....
> 	fi
>
> Kdo mi poradi, jak presne urcit, jestli $logname uz nahodou neexistuje.
> [...]

Stačí přidat jednu stříšku:

 	if grep "^$logname:" /etc/passwd
  		,......
 	else
 		,.....
 	fi

Vstupní parametry dávám raději do uvozovek, jistota je jistota :-)

Testování na uživatele root nedělám, protože takové skripty dávám do
/root/bin , kam nikdo jiný stejně nesmí. Však on si to useradd otestuje :-)

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz