switch za AP

Jan Povolny, UTRV povolny na utrv.ujep.cz
Čtvrtek Září 26 07:54:10 CEST 2002

Dobry den,

omluvte prosim trochu OT tema tohoto prispevku, ale v teto konferenci je
mnoho zdatnych uzivatelu, kteri by mi mohli alespon vysvetlit problem,
pripadne me nekam odkazat.

Mam doma AP Zcom TI-1500, ktery je v rezimu klient a smeruje na stejny AP (v
rezimu AP) a dale do Internetu. Za timto AP mam Linux Mandrake, kabel z AP
vede primo do sitovky, je prekrizeny. Za timto linuxem jeste muj kamarad,
ktereho routuji/maskaraduji. Ten je pripojen na dalsi sitovce v mem linuxu,
taktez primo do sitovky v jeho pocitaci. Vse slape OK.

Nyni jsem poridil 5-ti portovy maly switch, ktery jsem umistil hned za muj
AP (client mode) a vrazil do nej prekrizeny kabel z toho AP. Pote jsem se do
dalsiho portu pripojil ja a druhy konec vrazil do sitovky, ve ktere byl
puvodne kabel z AP. Tento druhy kablik je jiz samozrejme neprekrizeny.
Internet me funguje skvele, tak jak ma. Pote jsem vytahl z me druhe sitovky
kolegu a take ho zapojil do switche vedle me. Kabel jsem z prekrizeneho
predelal samozrejme na neprekrizeny. Ovsem kolega se na Internet nedostane.
Navzajem se vidime, precislovali jsme do prislusne podsite, mezi sebou
komunikujeme v poradku (pres switch), ovsem do Internetu mohu jen ja.

Testy: pokud se ja odpojim ze switche a zresetuji AP na strese, kolega
najednou obzivne. Pripojim se zpet, kolega na Inet muze, ja ne, mezi sebou
zase OK. Zajimave je, ze oba pingujeme bez problemu AP na strese (ten nas),
ale pouze jeden z nas se pres nej dostane dal...

Dnes jeste kompletne proverime kabelaz, zda nekde neni problem se spatnym
zapojenim, koleguv kabel je totiz nakrimpovan (na obou stranach stejne)
jinak, nez muj (take na obou stranach stejne), sjednotime to, ale pochybuji,
ze vyresime problem.

Nemate nekdo napad? Delame neco uplne spatne?

Moc dekuji
Jan Povolny