RAID ide

Jan Houstek housj0am na alma.karlov.mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 26 21:23:56 CEST 2002

> Nabizi se sw raid, nebo hw. Hw bude zrejme spolehlivejsi a rychlejsi.

To neni tak jiste. Moje zkusenost je takova, ze SW RAID v jadre pro raid 1
nebo raid 0 je vykonny, konfigurovatelny (mate zaraidovane jen urcite
oblasti) a spolehlivy. Na druhou stranu se spoustou levnych RAID 0,1
radicu (HPT apod.) muzete mit hodne problemu.

Pro raid 5 uz bych moznost HW raidu rozhodne zvazil.

> Kdyz uz bych provozoval raid, chtel bych, aby to melo vliv na
> rychlost. Ktery raid je nejvyhodnejsi co se tyce bezpecnosti,
> rychlosti a financi?
>
> Raid level 0, 1, 5, 10?

Tak tohle musite vedet sam. Rict "chci pouzivat RAID, co mam zvolit?" je
dost malo.

Kolik do nej chcete disku? K cemu bude slouzit? Jake jsou pozadavky na
rychlost/redudanci?

Dokud si tohle neujasnite, nema smysl premyslet nad dalsimi vecmi.

-- Honza Houstek