RAID ide

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Čtvrtek Září 26 22:06:14 CEST 2002

   From: Michal Sviga <dama na centrum.cz>
   Date: Thu, 26 Sep 2002 19:26:57 +0200

Zdravím,

   > Nevim ale jakou variantu zvolit.
   > Nabizi se sw raid, nebo hw.
   > Hw bude zrejme spolehlivejsi a rychlejsi. Kdyz uz bych provozoval raid,
   > chtel bych, aby to melo vliv na rychlost. Ktery raid je nejvyhodnejsi co se
   > tyce bezpecnosti, rychlosti a financi?
   >
   > Raid level 0, 1,5, 10?

to si můžete najít na Internetu. Je to zbytečné se opakovat a navíc je to
obecné, nikoli specifické pro Linux.

   > Jaky zvolit radic?
   >
   > Pouzivam RH 7.3.

Pokud Vám nejde o finance, tak velmi, ale opravdu velmi dobrý řadič je Dell
CERC ATA 100, 4 kanálový. Pro systém vytváří z každého logického svazku
SCSI rozhraní, i když to jsou IDE disky. Opravdu mohu jen
doporučit. Nicméně jeho cena moc neodpovídá zkratce (CERC = Cost Effective
Raid Controller). Podporuje rebuild i online, můžete si stanovit rebuild
rate, softwarově konfigurovat i za běhu, na desce to má u každého kanálu
diodu indikující vadný disk, možnost bootování z RAIDu, více logických
svazků i s různými RAIDy, migrace mezi různými RAID levely, hot-spare disky
atd. atd. V Linuxu je to klasický AMI MegaRAID (resp. LSI Logic). Velmi
dobrá podpora.

BTW - ne, nejsem zaměstnancem Dellu ;-) ale když jsem ten řadič dostal do
ruky, byl jsem nadšený. Cenu jsem zjistil až potom ;-)
--
Pavel Janík

How the h*ll did you happen to actually notice this?
                  -- Linus Torvalds in linux-kernel