mkisofs

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Září 28 02:23:10 CEST 2002

>Tak tahle to urcite nebude dobre. Minimalne to nenacte potencialni boot
>sektor :-(
>Nejjednodussi cesta je
>dd /dev/cdrom /kam_to_chci/kopie_instalacniho_cd.iso

Coz nekdy zkolabuje uplne na konci CD kvuli nejakym nulam, co tam nekdy
jsou. Omlouvam se, ale teoreticke vysvetleni jsem uz zapomel. Vysledne iso
image je ale pouzitelne. Pokud se chcete zbavit chybove hlasky u
programu dd,
lze pouzit "cat /dev/cdrom > cd_backup.iso". Cat si nestezuje.

Take muze vadit, kdyz je CD chraneno "vadnym sektorem". Co s tim nevim,
mozna program "dd_rescue".

Zaverem: pry existuje nejaky specializovany soft na cteni CD, ktery je
doporucovano v techto pripadech pouzivat misto "cat" a "dd". Jmeno se
mi uz opet vykourilo.

Cele tema se mam dojem probiralo podrobne prave zde asi pred rokem(??).

OldFrog.