jak na emulaci scsi

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Září 28 12:08:31 CEST 2002

On Sat, Sep 28, 2002 at 06:37:27AM +0000, Stanislav Meduna wrote:

> Podstatne menej roznych moznych kombinacii, kde vzajomne zavisle
> veci su raz tam, raz tam. Menej zahanbujucich kombinacii,
> kde konkretna konfiguracia nejde ani len skompilovat.

Asi to nebylo z mé otázky patrné, ale ptal jsem se, co to přinese
mně jako uživateli, ne co to přinese autorům driverů.

> Jasnejsie rozhranie (_viem_, ktore funkcie urcite k dispozicii
> mam a ktore su v inych moduloch).

Tomu nějak nerozumím. To, jestli mám funkci k dispozici, závisí
buď na tom, jestli je driver kompilován do jádra nebo na tom,
jestli je zkompilován příslušný modul. Principiální rozdíl
v tom nevidím, pokud tedy nechcete, aby si každý kompiloval
jádro se všemi dostupnými moduly, jako se to dělá v distribucích.
A představa, že budu opět jádro kompilovat přes hodinu, stejně
jako v roce 1994, mne neláká ani trochu.

>                                   Koniec saskarne s tym,
> ci treba alebo netreba initrd (a naslednych situacii
> typu "tak je ta root particia namontovana ext2 alebo ext3?").

Použití initrd se vyhýbám, jakmile je to aspoň trochu možné
(a to v drtivé většině případů je). A o mountování ext2/ext3
tu nedávno proběhla diskuse, řekl bych, že mountovat filesystém
střídavě jako ext2 a ext3 znamená hlasitě si koledovat o problémy.

> Bola by to skutocne rozumna vec - ako uz tu ale napisali,
> pre 2.5 sa to sotva stane.

To se mi docela ulevilo, to by znamenalo, že nejspíš ani pro 2.6.
A než bude 2.7, tak to, doufejme, někdo přehodnotí. Názory na
rozumnost takového přístupu se, jak je vidět různí.

                                                   Michal Kubeček