optimalizace velikosti .pdf

OldFrog oldfrog na volny.cz
Neděle Září 29 16:49:55 CEST 2002

damned wrote:

>dobry den,
>
>mam tu jedny prednasky v .pdf, maji 78 stranek a velikost souboru je
>okolo 500 kB
>
>kdyz jsem na ne aplikoval 'pdf2ps' a 'ps2pdf', byla velikost .ps
>souboru okolo 16 MB a velikost noveho .pdf souboru skoro 10 mb
>
>nevite nekdo zdali/jak se da velikost .pdf 'optimalizovat'?
>prip. co je pricinou takto rozdilnych velikosti souboru?

Pdf muze byt komprimovane a obrazky v nem take. Mimo velikosti
obrazku v pocet bodu x pocet bodu implementuje pdf take velikost
zobrazeni, takze treba obrazek 1024x768 muze predstavovat pouhou
ikonku. Pokud pouziva pdf skalovane fonty, muzou byt v ruznem
rozliseni. To vse se projevi dramaticky na vysledne velikosti.

Jednou z moznosti (ne vzdy upsesnou) je optimalizace pomoci pdftexu
a treba baliku pdfpages. Druhou moznosti je ghostscript. A treti - komercni,
je Adobe Acrobat Distiller.

OldFrog.