mereni teploty a regulace - automatizace

Milan Svoboda Milan.Svoboda na centrum.cz
Neděle Září 29 20:54:54 CEST 2002

> Zdravim,
> rad bych predchozi tema ohledne mereni teploty rozsiril o
> regulaci. Napriklad kdybych chtel Linuxem ridit
> sklenik... potreboval bych aby v zavislosti na teplote
> Linux jako ridici jednotka spustil ventilator pripadne
> jeste reguloval jeho otacky, aby dovedl napr. z crontabu
> spustit zavlazovani (cerpadlo), ovladal osvetleni, hlidal
> vlhkost a podaval informace via napr. SMS na mobil.
> Uz se nekdo necim takovym zabyval? Existuje na to nejaky
> SW + HW? Idealni by bylo, kdyby cele reseni bylo co
> nejlevnejsi.

Hmm, zadny problem :-) Zavlazovani skleniku neni casove
kriticke, takze je vcelku jedno jestli se ventilator zapne
s presnosti na plus/minus sekundu. Tudiz neni nutne
pouzivat zalezitosti jako RTLinux, ale bez problemu lze
pouzit linux, dos, windows, ...
Takze se problem zjednodusuje na hardwerove zalezitosti.
Mohu doporucit (pro low-cost zalezitosti) knizku "Vyuziti
rozhrani PC pod Windows", B.Kainka & H.J. Brendt,
nakladatelstvi Hell. Sice se tam primarne zabyvaji
Windowsy, ale hardwarove zalezitosti jsou vseobecne. Je tam
popsano nekolik jednoduchych (cti levnych :-) AD/DA
prevodniku. Docela se mi libilo pouziti i2c rozhranni, ale
myslim ze bude stacit jednoduse vyuzit seriovy,paralerni
nebo joy port.
Sice to neni udelana cerna krabicka se softwerem, ale docela
dobre splnuje podminku nizke ceny ;-)

Nebo najit treba na www.papouch.com vhodne senzory a akcni
cleny a pak napsat nejaky primitivni ridici program.

--

Milan Svoboda

Univerzita Pardubice, VSCHT, Katedra rizeni procesu a
vypocetni techniky ;-)

Microsoft does write "free" software. Not free as in "free
beer," or "free speech," but "Free Tibet."