Clustering a sdileni pameti

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Středa Duben 2 11:49:58 CEST 2003

> pokousim se najit reseni vypocetniho clusteru, ktery by umoznil beh Vmware
> GSX serveru. Pouzil jsem MOSIX, procesy skvele migrujou ale da se vyuzit
> pamet jen jednoho stroje (toho, kde byl proces zalozen).
> Netusite nekdo, jestli MOSIX (pripadne jine CL reseni) umoznuje sdileni
> pameti tak, aby pamet ostatnich stroju v clusteru mohla byt vyuzita ?

No bolo by to velmi pekne keby proces bezal na jednom stroji a vyuzival
pamet na druhom stroji. Len by ma vtedy zaujimala ta rychlost prenosu.
Som cital v jednom starom dokuemnte, ze niekto chcel pracovat na
NVM(network virtual memory - distributed shared memory - distributed over
net).

MOSIX to (ako je aj napisane na stranke) riesi tak, ze ked je pamati malo,
tak premigruje proces na iny "node", ktory ma tej pamate dost, aby sa
predoslo swapingu. T.j. nevyuziva pamat iba toho, kde bol zalozeny. On ho
premigruje kompletne. T.j. ako je pisane "fork and forget".

Je vela roznych cluster rieseni. Staci strcit do googla kluc "linux
cluster".

--
      Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager           Tr. A. Hlinku 2