propojeni windows <-> windows

Jan Houstek houstek na karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 3 12:14:20 CEST 2003

> ok. chapu.... mam nastavenu maskaradu na pocitace na tech sitovkach (na
> kazde sitovce je jen jeden), takze kdyz je paket smerovany na druhou, tak by
> tam teoreticky mel jit, ne?

Maskaradu na eth1 a eth2 vubec nepotrebujete, tu povesite pouze na
postrouting na eth0, kdyz pakety odchazi do internetu (snad jsem to vase
poradi sitovek nepopletl).

> ok. podle toho navodu na
> http://tldp.org/HOWTO/Ethernet-Bridge-netfilter-HOWTO-3.html#ss3.1 jsem se
> ale daleko nedostal. pise mi chybu hned "brctl". Prikaz pry neexistuje
> (zkousel jsem to jeste na jedne pokusne instalaci debiana, a tam taky
> nejde). Co s tim?

Clovece? Ctete vubec, co vam lidi tady radi? Problem s prikazem brctl,
ktery mate, spociva patrne v tom, ze nemate program brctl nainstalovany
(coz byste IMHO mohl poznat i z toho, co to hlasi - "bash: brctl: command
not found").

Nainstalujte si neco jako bridge-utils (nebo podobne se jmenujici balicek,
nevim, jak to presne na RH je).

Nez se ale pustite do toho bridge, tak se to naucte nastavit jako obycejny
router, tj.

- na obe vnitrni sitovky dat masku napr. 255.255.255.0, dat jim IP takove,
ze po dvojicich se budou lisit v alespon jednom z prvnich 24 bitu

- zapnout routovani v kernelu (echo "1" > /proc/...)

- nastavit spravne routovani, tj. route by melo vypsat neco na zpusob

Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
192.168.1.0     *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth1
192.168.2.0     *               255.255.255.0   U     0      0        0 eth2
<verejna_ip>    *               <maska>         U     0      0        0 eth0
default         <gateway>       0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0

- na postrouting u eth0 povesit maskaradu, aby i ty stanice mohly na
internet.

-- Honza Houstek