Potize s diskem

Ondrej Cecak ondrej.cecak na centrum.cz
Neděle Duben 6 08:57:40 CEST 2003

Dne ne 6. dubna 2003 03:30 jste napsal(a):
> Apr  6 02:50:03 xxx kernel: hdc: dma_intr: error=0x84 { DriveStatusError
> BadCRC } Apr  6 02:50:03 xxx kernel: hdc: dma_intr: status=0x51 {
> DriveReady SeekComplete Error } Apr  6 02:50:03 xxx kernel: ide1: reset:
> success
>
> Co presne znamenaji tyto hlasky? Je chyba v chipsetu desky, na radici, v
> kernelu nebo v disku? Dela mi to na jednom stroji. Je tam radic SI CMD680
> a na nem dva identicke disky (Seagate Baracuda IV 80MB). Hlaska se objevi
> pri intenzivnejsi praci s diskem, typicky v noci pri zalohovani. Po
> [...]

uplne stejny problem jsem mel na disku, ktery byl pripojen take jako hdc,
problem je ale v tom, ze jednoho dne byl /var/log/messages plny hlaseni jako

kernel: ide1: reset : success; kdc: read_intr: status = 0c59 {
DiskSeekEroor ...}, error 0x01 {AddMartNotFound ...}

(nemam disk doma a prepisoval jsem to z papiru)

a vznikla nejaka velka nekonzistence v XFS (hdc2). xfs_repair se ukonci,
protoze tam jsou I/O chyby, badblocks vyhodi obrovskou spoustu vadnych
sektoru prave v hdc2. to hlavni je, ze v hdc3 (ktere je trikrat vetsi nez
hdc2) je VFAT a tato cast je absolutne bez chyby. take neni mozne aktivovat
DMA, ale to je spise problem muj nebo desky, nicmene wokna tam DMA take
pouzivat nemuzou.

mozna jeste dodam, nejaky 10GB Samsung, deska 1st Mainboard s chipsetem 440BX.
jadro 2.4.19 ...

--
Ondrej Cecak