spatne nastaveni casu po rebootu

jiri.rambousek na veba.cz jiri.rambousek na veba.cz
Pondělí Duben 7 06:38:29 CEST 2003

Dobry den,

mohl byste mi prosim nekdo poradit jak na SuSE 8.0 CZ nastavit cas tak,
abych nemusel vse manualne prestavovat pri prechodu na letni/zimni cas.
Prostudoval jsem pomerne hodne dokumentace, avsak vysledek se nedostavil,
prestoze problem se jevi jako naprosto jednoduchy.

Hardwarovy (CMOS, BIOS) cas jsem prikazem `hwclock --set --date ...`
nastavil na UTC (GMT) - v tuto chvili tedy -2 hodiny oproti  mistnimu casu,
casovou zonu jsem nastavil na Europe/Prague, systemovy cas je nastaven
prikazem `date ...` na stavajici platny cas, tedy o 2 hodiny vice nez
hardwarovy. Soubor /etc/sysconfig/clock vypada takto:

# Set to "-u" if your system clock is set to GMT, and to "--localtime"
# if your clock runs that way.
GMT="-u"
#
# Timezone (e.g. CET)
# (this will set /usr/lib/zoneinfo/localtime)
#
TIMEZONE="Europe/Prague"
DEFAULT_TIMEZONE="Europe/Prague"

Presto se po rebootu PC nastavi systemovy cas stejny jako hardwarovy, tedy
o dve hodiny mene. Nevite prosim nekdo, kde delam chybu?

Dekuji za kazdou radu.

Jiri Rambousek