Back ups pro RH 8.0 powerchute.rpm

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Duben 9 10:20:04 CEST 2003

> Na redhat 8.0 som pripojil  Back ups pro nainstaloval som
> powerchute.rpm na
> serial port.
> Vsetko funguje OK. Pri vytiahnuti napajania z UPS sa system
> podla nastavenia
> shutdowne. Pri zapojeni napajania do ups  vsak pocitac
> nenabehne a treba ho
> zapnut bud cez ups alebo power tlacitkom na  PC.  Pricom PC
> ked vytiahnem z
> napajania a znovu napajanie pripojim tak mi nabehne v poriadku.
> Ma niekto z tymto skusenost. Potrebujem aby mi pri nabehu
> napajania server
> [...]

v /etc/rc.d/init.d/halt musia byt na konci prikazy ktore upsku vypnu (upsku! nie stroj). mas to tam? vypne sa ti? ak ano, po obnoveni napajania by sa mala sama zapnut. ak mas atx pc-cko, musi byt este v nom v biose nastavene, aby sa po vypadku napatia zaplo, pri at-cku tento problem nie je, to si svoj stav spred vypadku napajania pamata :o).

inac dobra rada offtopic - ked nastavujes casy na shutdown, tak nie je dobre shutdownovat tesne pred uplnym vybitim baterky. moze sa stat ze pocas nabehu serveru zase vypadne prud a baterky to uz neutiahnu a server sa zdrbe, takze upska by tam bola viacmenej zbytocna. vzdy treba mat rezervu aspon na jeden nabeh a shutdown. alebo potom nastavit aby po obnoveni napajania upska stroj zapla az ked si dobije baterky na rozumnu hranicu (plne dobitie trva cca 4 hodiny).

a este k daemonu - vcera som instaloval apcupsd (niekto ti ho tu tiez radil), tiez v kombinacii s backups pro, dnes alebo zajtra sa budem hrat s konfiguraciou, ale na prvy pohlad to vyzera velmi dobre. porovnanie powerchute, apcupsd a este jedneho softu plus nejake zakladne hinty najdes na http://www.linuxzone.cz/index.phtml?ids=6&idc=79, ja som vyberal podla tohto clanku.

seeya
pixall