Commercial: Linux na CD-vychazi Red Hat 9

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Duben 9 11:24:12 CEST 2003

On Wed, 9 Apr 2003, Kovar Jan wrote:

> Je mi lito, ze to tak vypada. Vite,... vy i ja jsme mozna v situaci, kdy pro
> nas neni problem ziskat to, co potrebujeme, aniz bychom porusili prava. Ale
> umim si predstavit nekoho bydliciho na vesnici, kdo by to rad vyzkousel, ale
> stahnout iso po 28.8 lince ......... zkuste si to. Ja si jeste dobre
> pamatuju, jak jsem tahal RH po dial-upu.
> Ja nerikam, ze je spravne porusovat neci prava. Bylo by skutecne krasne,
> kdyby k tomu nedochazelo a bylo by jeste krasnejsi, kdyby nebyl vubec zadny
> duvod, aby k tomu dochazelo.
> [...]

Nemůžete se na to dívat z pohledu nějakého uživatele, dívejte se na to z
pohledu majitele ochranných známek!
Tady nejde o to, že to někdo někomu stáhne a pak mu to doručí, tady jde o
to, že to někdo VEŘEJNĚ KOMERČNĚ nabízí k prodeji!!!

V tom je ten rozdíl, firma RedHat Inc. nikomu neupírá právo získat to CD
od známého za cenu médií, ale stanovuje poměrně jasné podmínky k tomu, kdy
lze zmiňovaný produkt veřejně prodávat.

A ty jsou v tomto případě zcela evidentně porušovány, uznávám že asi z
nevědomosti než záměrně, ale to na stavu věci nic nemění.

R.V.