Commercial: Linux na CD-vychazi Red Hat 9 - koncim / tak ne

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Duben 9 12:26:14 CEST 2003

> Takže i když se u nás šíří nelegální software firem
> Microsoft, Autodesk a
> dalších, ale je to ve prospěchu šíření tohoto software u
> lidí, kteří by to
> jinak měli složitou cestou a tudíž to nebudeme považovat za problém.

To si trosku pletete pojmy nebo nechcete rozumet. Zkusim to tedy vysvetlit
skutecne jednoduse. Redhat nabizi zdarma ke stazeni ISO soubory, ze kterych
si muzete udelat instalacni CD. Ty soubory muzete stahnout zdarma, Redhat z
toho nic nema. Ovsem jsou lide, kteri jsou svoji geografickou polohou
limitovani. Rekneme student stredni skoly, ktery zije u rodicu na samote u
lesa a je rad, ze se pripoji 28.8. Tento clovek je svym zpusobem
diskriminovat, protoze to, co je pro ostatni dostupne celkem bez problemu,
pro nej se stava nocni murou. Takze bud zajede do okresniho mesta, kde
stravi nekolik hodin v internetove kavarne, aby si tam stahnul RH a vypalil
na CD nebo mu to nejaka firma posle. Tak jako tak mu ta firma posle uplne
stejne ISO, ktere by musel tahat nekde v inet kavarne. Presne ty ISO
soubory, ktere jsou volne ke stazeni. Ty, ze ktere by jinak NEPLATIL vubec
nic.

Pokdu totez pouzijete na MS, tak se jedna o neco jineho. Mozna je to u vas
jinak, ale my tady SW of MS a Autodesku nemame zdarma. Nevim, ze by nekde
sel stahnout zdarma. Takze pokud by ho nekdo siril na CD, tak je to trosku
neco jineho.

> Takže pokud máte výše uvedený názor a jako administrátor ve firmě ho
> uplatňujete, tak myslím, že nemůžete při riziku návštěvy softwarové
> policie klidně spát ani hodinu...

Kdybyste cetl poradne, co jsem psal, tak vite, ze mluvim pouze o nadsencich,
o lidech, kteri se chteji vzdelavat, ucit. Nemluvim o firmach. Tam je to
zcela neco jineho. Pokud neco pouzivam, abych na tom vydelaval penize, tak
proste musim neco investovat a tam je to bez diskuse. A o spani se nebudeme
bavit, ja spim dobre.

Aby to bylo uplne jasne:
Ten muj nazor, ze se zase nic moc nestalo platil pouze pro pripad, ze si to
objednavali studenti, lide, co to chteli jen vyzkouset a nemeli prilezitost
sehnat to rozumnym jinym zpusobem. Neplati to samozrejme na firmy.

Tak snad koncim. Omluvte prosim chyby, ani to po sobe nemam uz silu cist.

TNX