Volba vhodneho sw pro tvorbu web aplikace

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Duben 9 12:25:19 CEST 2003

> Napadaji nas tyto varianty:
> Vytvoreni dalsi DB, kam se budou ukladat pouze dodatecne
> informace, ktere
> potrebujeme doplnit. PHP bude tahat data ze dvou databazi.
>
> Vytvoreni dalsi DB, do ktere budou nejaky zpusobem
> pretahovany vsechny data
> z prvni DB a pouze rucne pridany dalsi udaje, takze PHP bude
> tahat data z
> jedne databaze, ale bude nutne zajistit nejakym zpusobem
> presun novych dat z
> jedne DB do druhe.

viac sa mi vidi prva varianta, imho bude ta druha viac problematicka (synchronizovat data z oraclu do mysql a pritom neposrat dodatocne pridane udaje). teoreticky by mozno slo vytiahnut z oraclu v nejakej rozumnej podobe akcie ktore nad nim prebehli od poslednej synchronizacie a tie potom vykonat nad mysql, ale to je len cista teoria.

> Otazky: Jak je na tom PHP s podporou Oracle? Navrhnuli byste
> jiny jazyk? Je
> slozitejsi tahat data ze dvou databazi nebo zajistit
> synchronizaci dvou
> Oracle databazi?

synchronizovat dve oracle databaze bude urcite jednoduchsie ako oracle a mysql, ale prakticke skusenosti s tym nemam. dve databaze (2x oracle, alebo oracle a mysql) chodia z php v pohode, ale otazka je co ak budete potrebovat spravit join dvoch tabuliek, z ktorych kazda je v inej databaze. kazdopadne, ja by som siel tou cestou, ze dalsie data by som si sekal do vlastnej databazy a vsetky prepojenia by som riesil cez php.

> Dalsi varianta: Presunout data do mysql databaze a
> pristupovat pomoci PHP k
> mysql databazi. Zda se mi, ze podpora PHP pro Mysql je na
> lepsi urovni.

co je to "podpora na lepsej urovni"? obe funguju, ani jedna nepada ani nemrsi data. podla mna su na rovnakej urovni.

> Otazky: Je to tak, ze podpora mysql je lepsi nebo se mi to
> jen zda? Ja tezke
> uploadovat data z Oracle do mysql?

urcite pod php pouziva viac ludi mysql ako oracle. ale to je dane tym ze oracle je velky system, ktory je pre zacinajuceho php programmera neprekusnutelny orech. kazdy ma svoje pre a proti. pouzite ten system, v ktorom sa budu vasi programmeri citit lepsie. ak uz aj tak robia na oracle, a ide im to, ta nech je aj druha databaza v oracle. ak su povodne mysqlisti, nech robia v tom...

netusim, ale naco skolenie? www.php.net/manual/en/ tam si nalistovat Oracle (oci_*() funkcie), a tradaaa. su tam funkcie na select, spustenie query, atd. 20 funkcii si snad zvladnu prejst, ked nie tak tu imho nepomoze ziadne skolenie.

> technologii. K tomu asi poznamku. Lide, kteri to budou vytvaret nejsou
> programatori.

tak to to je pruser ;-p