Commercial: Linux na CD-vychazi Red Hat 9

Zdenek Drvota drvota-l na zds.cz
Středa Duben 9 14:42:31 CEST 2003

### Milan Kerslager napsal dne 8 Apr 2003, v 23:29 :
> [...]

Nic takového v tom e-mailu není, špatně čtete,
na uvedený odkaz jste se dle všeho ani nepodíval,
ale již z tohoto vyvozujete obvinění, pane Janíku.
Ještě jednou polopatě: neprodáváme "Red Hat Linux"!

> Podle http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/
>
> nesmi prodavat "vypaleny" Red Hat Linux. Nicmene vypalit muze za
> manipulacni poplatek cokoliv.
>
> Musi se ridit zejmena podle 6. stranky:
>
> http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/?page=6
>
> Nemuze tedy ani napsat, ze "obsahuje Red Hat Linux" (kvuli ochranne
> znamce).
>
> Je otazka, co muze napsat. Nicmene pokud by uvedl URL na ISO obrazy,
> pojmenovani by se snadno vyhnul a asi by to tak slo.

Ano, když jsem to četl poprvé, kroutil jsem hlavou
v údivu půl dne, až jsem si ji málem ukroutil. Zato ale teď
mám poměrně jasnou představu o pojmu "absurdné".
O takových zákazech, které se týkají "Zelené čepice",
ani nemluvě. BTW, myslím, že třeba "ABC RH Linux"
by stejně neprošel, pro to "RH".

Jak je u tohoto zboží jasně uvedeno v popisu,
a stačí si to tam přečíst:

#...
#V ceně tohoto produktu není zahrnuta žádná technická podpora a firma
#Red Hat Inc. (RedHat) na něj žádnou záruku neposkytuje. Cena zahrnuje
#pouze náklady na CD média, zápis dat a obal CD.
#...

(podle pravidel RH.)

Uvádět ceny je zde v konferenci ZAKÁZÁNO, viz META-FAQ.

> Podpora se da koupit extra a nezavisi na koupi krabice:
>
> http://www.redhat.com/software/linux/services/support_on_demand.html
>
> Stoji extra stejne jako krabice (se supportem). Takze cena bude jiste
> vyse zmineny manipulacni poplatek.

Samozřejmě.

> Spise bych uvital rozumnejsi announce. Commercial vymenit treba za

No, poskytujeme-li služby za peníze, nebo obdobné
plnění, považuji to zcela regulérně za Commercial
(viz META-FAQ konf.) a toho označení bych se nebál,
<joke>
přestože podle výše ceny bychom asi měli označit spíš jako
"Sponsoring:" nebo "Charita:"
</joke>

> "Nabidka" a dodrzet vyse uvedene podminky. Ale to muze kdokoliv. Pak
> se vyhneme tomu, ze to nelze sehnat a jedina nabizejici osoba snadno
> prekroci ferove jednani vuci majiteli prav (protoze se muze stat, ze
> se toho chopi extremni spekulant tezici z nedostatku).

Jistě, budou-li dohady v této věci přesahovat určitou
míru, stáhneme z nabídky vše, co má jakoukoliv souvislost
s firmou Red Hat, Inc., a budeme prodávat výhradně třeba
"Redmond OS 2010:)", budou na něm větší marže, a žádné
komplikace. Co na tom, že místo toho, aby české peníze
zůstaly v ČR, jich většina odejde za oceán, že.

Děkuji M.Kerslagerovi, jakožto osobě v ČR asi nejlépe
znalou problematiky RH, za vysvětlení.

       Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota na zds.cz
       director                  ICQ# 135770414
       ZDS, spol. s r.o.
       Hronovicka 708        tel:+420-466613756
530 02 Pardubice             fax:+420-466613756
Czech Republic                http://www.zds.cz
                            e-mail: info na zds.cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI na Home    http://setiathome.ssl.berkeley.edu
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds.cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail