Commercial: Linux na CD-vychazi Red Hat 9

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Duben 9 12:00:20 CEST 2003

On Tue, 8 Apr 2003, Zdenek Drvota wrote:

> Vážený pane Vybírale,
> měl jsem Vás za člověka poctivého, který sám dbá o dodržování
> pravidel. Ale překvapují mne Vaše názorové kotrmelce,
> které tady předvádíte.

Když jste mě takto veřejně oslovil, tak také veřejně odpovím.

Žádné názorové kotrmelce tu nepředvádím, můj příspěvek byl reakcí na
stávající podobu vaší nabídky prodeje produktů firmy RedHat Inc., která
porušuje jejich ochranné známky.

Jako první zcela zásadní porušení je v tom, že v annonci výrobku spojujete
jméno firmy RedHat Inc. s vaším výrobkem. Volně přístupné ISO obrazy nelze
prodávat ve spojení se jménem RedHat Inc., protože v klasickém balení je
navíc obsažena podpora a další licenční podmínky.

Druhé porušení je v tom, že komerčně nabízíte ISO obraz distribuce RedHat,
ale porušujete tam použití loga Shadow Man, což byla právě jedna z otázek,
kterou položil Pavel Janík ve své reakci. Důkazem jsou kontrolní md5
součty, které na stránkách uvádíte a které se shodují s těmi originálními,
protože jak všichni víme, modifikovat nějaký soubor a vyrobit následně
stejný md5 součet je natolik obtížné, že to lechce nesvede ani
dvojice Klíma & Rosa.

A když už se probírá téma ochranných známek, tak není také zcela správně
použití spojení "Linux 9 Shrike".
Linux je registrovaná ochranná známka Linuse Torvaldse, sice není její
použití definováno nijak přesně, ale ve svém vyjádření Linus definoval možnost
použití takové, když to nebude lidi plést. A označení Linux 9 zavádějící
dle mého soudu je, protože samotné označení Linux x.x.x se používá pro
označení vlastního jádra. Nehledě k tomu, že na stránkách by někde mělo
být uvedeno, že to slovo "Linux" je právě ta registrovaná značka L.
Torvaldse, stejně jako to má uveden např. server penguin.cz

Takže jistě uznáte, že jsem nepoužil žádné osočování, ale oprávněně jsem
se veřejně pohoršil nad Vašim "poctivým" způsobem podnikání v oblasti
prodeje produktů firmy Red Hat Inc., pokud samozřejmě neprokážete, že
vlastníte písemné povolení s jejich produkty takto nakládat.

R. Vybíral