OT: rychlost ADSL

Jaroslav Kucera unclefido na mail.muni.cz
Čtvrtek Duben 10 10:08:20 CEST 2003

On Thu, 10 Apr 2003 00:22:49 +0200, Dan Bar wrote:

> Zdravim,
>

> mate prosim nekdo overene informace jak se to ma s rychlosti ADSL pripojeni?
>

> Co jsem tak kde posbiral (neoverene) informace tak:
>
> - v kazde pro ADSL vybavene ustredne je 150 portovy DSLAM.
>
> - pri agregaci 1:50 je k nemu pripojeno max. 50 uzivatelu, pri 1:20 max.
>   20 uzivatelu
>
> - na ruznych mistech se - nekdy s odkazem na jakousi studii zadanou CTc
> CZ firme, jindy na zkusenosti zahranicniho providera - by melo v
> "beznem" (co to znamena ??) provozu dojit ke snizeni rychlosti (od
> predplacene) o max. 20 %

Z prvnich reakci uzivatelu (posbirano na www.lupa.cz a www.zive.cz) je
zrejme, ze ta rychlost se bezne pohybuje uz ted okolo ~150-160 kbps. A to
silne pochybuji, ze uz maji ten DSLAM zaplnen. Tedy presneji, ze ten ATM
okruh (~2 Mbps), kterym to potom vede dal je jiz ted ucpan.
Je take otazka, jestli CTC nemysli tech 192 v kbaud, potom by nejspis tech
~40 zustavalo jako rezie kodovani (tohle se ovsem nikde neuvadi a berte to
tedy s rezervou).

> - dle informaci CTc (jejich hotline) je rychlost u programu s agregaci
> 1:20 rychlost garantovana (proc se tedy o nejake agregaci vubec zminuji
> ?), rychlost pri 1:50 negarantovana. Nebyli mi ovsem schopni (ochotni)
> rici, jak moc by rychlost mohla kolisat.

Rychlost neni garantovana ani u 1:20 ani u 1:50 :-( Tedy pokud tim
nemysli, neco typu 2048/50=40.96 kbps (pripadne 2048/20=102.4 kbps),
tak tu mozna opravdu garantuji.

> - pokud u programu 1:50 (a mozna i 1:20) dojde k plnemu vytizeni odchozi
> linky z daneho DSLAMu (jaka je jeji propustnost ?), dojde k omezovani
> rychlosti jednotlivych klientu. Jsou ti s vyssi predplacenou rychlosti
> zvyhodneni?

viz vyse

> - kam az muze to omezeni dojit ?

viz vyse

--
Jaroslav Kucera
(Jabber:fido na jabber.ascs.muni.cz,ICQ:133814607)

`long long long' is too long for GCC