Elektronickédaňovépřiznání - vyjádřenířeąitele (IBM)

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pátek Duben 11 20:57:08 CEST 2003

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> a) nema dostatecny status na standardy

No ISO to sice není, ale vzhledem k tomu, že ani ISO normy nejsou právně
závazné, jde dnes spíše o to, jak je daný standardizační orgán
respektován odbornou veřejností a jak rozumné vydává specifikace.
Existuje i mnoho ISO norem, které jsou sra@#y.

> b) muze vydavat pouze doporuceni

Jestli se něco jmenuje doporučení nebo norma je pouze otázka
terminologie. Ani jedno není minimálně v ČR právně závazné.

> c) komercni zajmy si s ni delaji v mnoha ohledech sve - viz situace v HTML
> 2.0, 3.0, 3.2 a 4.0

No kromě HTML 3.2 žádná z ostatních verzí není výsledkem komerčních
tlaků. A pragmaticky vzato je HTML 3.2 poslední verze HTML, kterou úplně
podporuje většina prohlžečů. Pokud vím, zatím neexistuje žádná úplná
implementace HTML 4.01. Takže komerční tlaky v tomto ohledu byly jedině
dobré.

K čemu by bylo dobré přijetí HTML 3.0 jako standardu (tedy doporučení),
když to nebyl nikdo ochotný/schopný implementovat. Mě by se sice také
líbila možnost kaskádových stylů a matematických vzorců na webu v roce
1996, ale je dobré zůstat nohama na zemi.

   Jirka Kosek
   e-mail: jirka na kosek.cz
   http://www.kosek.cz