Red Hat 9 a cestina

Miloslav Trmac mitr na volny.cz
Sobota Duben 12 00:58:42 CEST 2003

On Fri, Apr 11, 2003 at 08:15:35PM +0100, Jaroslav Lukesh wrote:
> Jo, mel jsem tam jeste po vseljakych pokusech zavedeny modul nls_cp1250,
> ale to asi by fungovalo taky i bez nej.
Jadro moduly nls_* pouziva pro prekodovavani nazvu souboru v ovladacich
filesystemu, takze nls_cp1250 asi opravdu nepotrebujete.

> Nicmene, kdyz mi prozradite, ve kterem redhatim souboru jsou skryte
> definice CP1250, budu moc rad, aspon si tam ty zdrave soubory prekopiruju
Co presne myslite? "Definice" pouzita localedef je v
/usr/share/i18n/codepages, soubory vytvorene localedef by mely byt
v /usr/lib/locale (to, ze Vam funguji, kdyz jsou v /usr/share/locale,
me docela prekvapilo), modul pouzivany glibc pro konverzi mezi znakovymi
sadami je v /usr/lib/gconv, spousta programu (samba, aspell, ...) ma
vlastni tabulky pro prevod znakovych sad.

> BTW, ma uz RH9 volbu, aby neinstaloval system jako utf-8? Tohle zase treba
> MDK91 ma a tim me strasne potesil.
O tom nevim, a nemyslim si, ze to do instalacniho programu patri. Bezny
uzivatel to nepouzije, vyvojar to umi prenastavit, pro nasazeni na velke
mnozstvi pocitacu muzete pouzit kickstart.
	Mirek