X Free a alternativni zpusob chovani selection mysi

Sobota Duben 12 17:34:18 CEST 2003

On Fri, 28 Mar 2003, Kaper wrote:

> Lze nekde ovlivnit zpusob, jakym kopiruje mysi text do bufferu pomoci
> tretiho tlacitka?

Myslite prave tlacitko (aspon v kontextu bezne 2 az 3-tlacitkove mysi)?

Tohle chovani je zasadne a pouze zalezitost programu, rozumej X klienta.
Server by to mohl ovlivnit maximalne nejakym brutalnim zpsuobem, jako
napr. ze bude klientovi predstirat, ze zadne 3. tlacitko neexistuje.

Vetsina klientu se ridi konvenci, podle ktere se text oznacuje tahnutim
levym tlacitkem resp. klikanim levym a pravym tlacitkem a vklada se
prostrednim tlacitkem.

Nektere toolkity, jako napr. jiz ponekud anachronicky Xt, umoznuji
pomerne dramaticky menit chovani programu, takze nastavenim vhodnych
"translations" by bylo mozno neco z toho zmenit nebo aspon potlacit.

> Tak jak to je defaultne, je frustrujici, protoze se staci toho
> prostredniho tlavitka potom jenom dotknout a o buffer prijdete.

Tedy ja davam prednost mysim, u kterych je treba tlacitko zmacknout, aby
se neco stalo, a ne se ho jen dotknout. :)  (To je take duvod, proc
srdecne nesnasim touchpady, ktere jsou obvykle moc citlive a jak na ne
sahnu, tak mi zacnou spontanne generovat klinuti mysi a tomu pak rikam
frustrujici chovani!...ale to sem nepatri.)

> Navic nelze neco oznacit a "prepastnout" to bufferem.

Zalezi na klientovi. Nektere programy maji vice nez jeden "clipboard".
Ostatne jsem nekde videl nejake doporuceni, aby byl jeden mysovy reagujici
na mysova tlacitka a pak (nejmene) jeden dalsi nezavisly ovladany
klavesovymi zkratkami.

> Nelze to nekde nastavit pred kompilaci?

Ano, ve vetsine programu to lze ovlivnit v konfiguracnich souborech
s priponou .c. ;)