Xfree 4.3 Mandrake a TrueType fonty

Sobota Duben 12 19:55:28 CEST 2003

On Tue, 8 Apr 2003, anton wrote:

> Docital som sa ze XFree 4.3 pouziva fonts.conf.

To zalezi na klientovi. Klasicky pristup je ten, ze klient vyuziva fonty
nabizene serverem -- to jsou ty, ktere jsou videt pres xlfonts, v novejsim
pristupu ale klient s fontovymi soubory pracuje sam pomoci knihovny Xft
(resp. Xft2), a to jsou ty konfigurovane pres fontconfig (jehoz konfigurak
se jmenuje fonts.conf). Antialising je mozny pouze v novejsi variante.

> Ale tento subor je vo formate XML. Dufam ze to nie je vseobecny trend
> v Linuxe aby mizli textove konfiguracne subory.

Kdyz jsem se naposled dival, tak XML byl textovy format a ve forme pouzite
v fonts.conf i celkem citelny. :)