RE: Elektronickédaňovépřiznání - vyjádřenířeąitele (IBM)

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek Janousek na FoNet.Cz
Pondělí Duben 14 08:28:58 CEST 2003

	Dobre, ISO/ANSI byl priklad, existuji vsak standardy, ktere jsou pro
CR zazazne uz nyni ze statusu naseho clenstvi (jak by se to asi libilo
energetikum, stavarum, telekomunikacim apod. kdyby tomu tak nebylo) a mnoho
dalsich prejmeme automaticky po vstupu do EU... (a IMHO ISO je zavazne jiz
nyni - samozrejme 'materialy' s patricnym statusem).

> No kromě HTML 3.2 žádná z ostatních verzí není výsledkem komerčních
> tlaků. A pragmaticky vzato je HTML 3.2 poslední verze HTML,
> kterou úplně
> podporuje většina prohlžečů. Pokud vím, zatím neexistuje žádná úplná

	'-) odvazne to tvrzeni, jak sam vite s dedicnosti (zejmena v
tabulkach) maji problem do dnes vsichni...

> K čemu by bylo dobré přijetí HTML 3.0 jako standardu (tedy
> doporučení),
> když to nebyl nikdo ochotný/schopný implementovat. Mě by se sice také
> líbila možnost kaskádových stylů a matematických vzorců na
> webu v roce
> 1996, ale je dobré zůstat nohama na zemi.

	Prominte, ale tento pristup myslite vazne? Jak jsem rekl, zapomente
na uzkou skupinu lidi motajici se kolem IT, podivejte se na to z pohledu
masoveho obcana... - stejne jako v jine nez IT sfere ted nenajdete DVD+-RW,
protoze se vyrobci nejsou schopni dohodnout a tudiz nikdo v jine nez IT
sfere o tyto vyrobky nema zajem, podobne je tomu v mnoha jinych oblastech -
jak dlouho trvalo, nez se zacalo s masovou produkci DVD, jak dlouho trvalo
nez vyrobci spotrebni elektroniky vubec zavadili o CD-R, o MP3 playery
apod...

	Ano, vyvoj v IT je tak rychly, ze nej se 'prijme' norma je
zastarala, ona ISA sbernice je taky z hlediska IT sileny starecek, pouziva
se do dnes, ostatne v nazvu "Industry standard" tam neni pro prdel
kralikum...

	Vim, ze dnesni pristup k psanym ci nepsanym pravidlum je takovy
vselijaky, udivuje mne vsak, ze tento pristup podporuji i profesionalove,
kteri by mohli vedet, jaky by tyto a podobne uvahy a pristupy mohly v
realnem svete mit dopad...