Alokovatelná paměť na proces

Pondělí Duben 14 14:12:31 CEST 2003

On Mon, 14 Apr 2003, Kasparek Tomas wrote:

> Můj problém je v tom že bych potřeboval tu hranici posunout (aspoň o kousek
> - tak na 3.2GB). Nevíte někdo o nějakém patchi do jádra který by posouval
> PAGE_OFFSET nahoru?

Na co patch? Proste to v patricnem souboru upravte a jadro
prekompilujte, ne?

> Pokud zkusím alokovat po malých blocích tak se v součtu dostanu na 2933MB
> alokovatelné paměti (2933x1MB). Je jedno jaký model paměti v jádře je -
> tedy <4GB, 4GB, 64GB. Je mi jasné, že je to omezení LAP (logického
> adresového prostoru) v součinosti s konfigurací 3:1 USER:KERNEL.
>
> I pro dosaženou hodnotu mi však chybí vysvětlení - do 3GB chybí 139MB - z
> /proc/XXX/maps a dalších je vidět, že knihovny a kód zabírají zhruba 1MB.

Podstatna cast z toho bude nevyuzity prostor na zacatku.

Standardni elfove binarky se totiz umistuji od adresy 0x08048000 (coz je
neco malo pres 128 MiB) a prostor pred touto adresou se nepouziva (aspon
pokud ho nekdo nealokuje explicitne pres MMAP_FIXED).

Nezanedbatelne mnozstvi pameti by take mohlo zmizet v rezii malloc.
Nevylucoval bych, ze na kazdy 1 MiB blok padne navic jedna stranka, coz
by davalo ~3000 stranek, cili kolem 12 MiB.

Dohromady bychom uz celkem meli cely pozorovany deficit.